Pravda o povánočních slevách

Možná patříte mezi ty, kteří rádi nakupují zboží ve slevě. Zejména povánoční období patří tradičně k těm bohatým na slevy a výprodeje nejrůznějšího zboží, zejména slevy kosmetiky, oblečení a zimní sportovní výbavy.

Pokud se však podíváte na celou situaci drobnohledem a skutečně trochu pozorujete trh se spotřebním zbožím, které patří mezi oblíbené vánoční dárky, možná zjistíte, že velké slevy letos nečekaly až na povánoční období, ale staly se jedním z nástrojů soutěže mezi obchodníky již v průběhu celého posledního čtvrtletí.

Kdo neprodal do Vánoc, jakoby se bál, že neprodá vůbec nic a už dlouho před Vánoci se snažil na maximum i za cenu nižšího zisku, neboť konkurence je v době krize veliká. Ceny tak v průběhu roku klesly značně nízko, šetřit se naučili prodávající i nakupující. Prodávající museli pracovat na snížení nákladů i konečných cen, aby uspěli.

Případné povánoční a novoroční slevy spotřebních věcí se týká spíše těch, které už po Vánocích příliš neupotřebíte – svíčky, vánoční a adventní dekorace, nebo zboží které obchodníci likvidují jen z důvodu obavy, že příští rok nebude pro zákazníky zajímavé, protože je nejspíš nahradí nové modely, případně modelů, které jsou skladem jen v omezených velikostech.

Nespoléhejte proto jen na lákavé nabídky označující procento slevy, ale mějte oči otevřené, řiďte se tím, zda je pro vás osobně zhlediska potřeby pořizované zboží nezbytné a cenově zajímavé. Porovnávejte ceny zboží na internetu, například na zbozi.seznam.cz nebo aukro.cz, mnoho velkých obchodních řetězců nabízí zboží až o třetinu dražší než online prodejci.

Klikněte zde

Prosinec 26 2009 04:46 pm | Nezařazené

Poslat komentář k článku.